خروج کهگیلویه و بویراحمد از بن بست ارتباطی

اینترنت فیبر نوری- سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با تکمیل طرح فیبر نوری از بن بست ارتباطی خارج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد هادی امیری سرپرست شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۱۱۴ کیلومتر از طرح فیبر نوری ۱۱۹ کیلومتری باشت به چرام به پایان رسیده است.

امیری با بیان اینکه این طرح ارتباطی در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد افزود: با تکمیل ۵ کیلومتر باقیمانده این طرح همه روستا‌های همجوار این مسیر از ارتباط تلفنی و خدمات اینترنتی پایدار برخوردار می‌شوند.

او اعتبار این طرح ارتباطی را بیش از ۸۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرح فیبر نوری یاسوج به سی سخت نیز به طول۴۳ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد ریال در حال اجرا است.

سرپرست شرکت مخابرات استان بیان کرد: تاکنون ۲۲ کیلومتر این طرح حفاری و کابل کشی شده است.

 امیری طرح فیبر نوری یاسوج به کاکان را از دیگر طرح‌های ارتباطی در دست اجرا در استان بیان کرد و گفت: این طرح نیز به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد در دست اجرا است.

او افزود: با مساعد شدن شرایط جوی این طرح نیز تکمیل و مردم دهستان کاکان ضمن برخورداری از ارتباط تلفنی پایدار، با اینترنت پر سرعت (اینترنت فیبر نوری) تجهیز می‌شود.

امیری به طرح تعویض فیبر نوری از دو راهی روستای راک تا قلعه رئیسی در شهرستان کهگیلویه هم اشاره کرد وگفت: این طرح به طول ۱۴ کیلومتر در محور جدید دهدشت به پاتاوه با اعتبار ده میلیارد و پانصدمیلیون ریال در حال اجرا است.

او افزود: با بهره برداری از این طرح فیبر نوری نیز بخش زیادی از مشکلات اینترنتی و ارتباطی منطقه دشمن زیاری رفع می‌شود.

سرپرست شرکت مخابرات استان با بیان اینکه طرح فیبر نوری شهرستان بهمئی نیز به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار سی میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است گفت: با بهره برداری از طرح‌های مخابراتی در دست اجرا، بخش زیادی از کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه توسعه زیرساختی فیبرنوری تجهیز می‌شود.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران