پچکورد یونی بوت LC

پچکورد یونی بوت LC

آشنایی با پچکورد یونی بوت LC

در شبکه هاي کامپیوتري امروزه که دست یابی به یک بستر ارتباطی با تراکم و سرعت بالا بطور روز افزون در حال گسترش است، نحوه مدیریت کابل کشی شبکه ، موضوعی چالش برانگیز و نگران کننده است. در واقع، نگرانی اصلی بیشتر این است که چگونه می توان کابل هاي بیشـتري را در فضـاي کمتر، مدیریت نمود. پچ کوردهاي یونیبوت، فضـاي مدیریت کابل کشـی را در مقایسـه با پچ کورد هاي استاندارد به نصـف کاهش می دهد.

پچکورد یونی بوت LC از دو کانکتور LC تشکیل شده است که از یک کابل با دو فیبر استفاده می ‌کند، پس بسیار جمع و جورتر است. این ویژگی باعث شده تا حجم بسته ‌های پچکورد نصف شود و به شما این امکان را بدهد تا گردش هوای گرم را در شرایط پر تراکم، بهبود بخشیده و تعداد تجهیزات آرایش کابل را کاهش دهید.

برخی از ویژگی های پچکورد یونیبوت LC

پچکورد یونی بوت LC به دلیل طراحی فشرده فضای کابل کشی را تا 50 درصد کاهش می دهد و با قابلیت تغییر قطبیتی که دارد باعث میشود تعمیر و نگهداری آن آسان‌تر و در کل کارامدتر باشد. تمام ویژگی های ارائه شده توسط پچکورد LC Uniboot آن را به گزینه ای ایده آل برای محیط شبکه با چگالی بالا تبدیل می کند.

  • با انواع روکشها از جنس TPE ,TPU ,PVC ,LSZH قابل ارائه است.
  • میزان افت بسیار پایینی دارد.
  • با استاندارد RoHS مطابقت دارد.
  • در انواع فرول هاي APC, UPC قابل تولید است.
  • قابل تولید در انواع کابل با قطر های ٢ و ٣ میلیمتر است.
  • در انواع SM ,OM2 ,OM3 ,OM4 ,OM5 قابل ارائه است.

مقایسه بین پچکورد یونی بوت LC و نوع استاندارد آن

کانکتورهای فیبر نوری LC در مقایسه با سایر کانکتورهای فیبر نوری، چگالی بالاتری دارد و عملکرد آن در اکثر محیط‌ها بهتر است. پچکورد یونی بوت LC، با ساختار منحصر به فرد و طراحی فشرده خود، حتی بهتر از پچکورد LC استاندارد در محیط کابل کشی با تراکم بالا عمل می کند. در اینجا، تفاوت های آشکار بین پچکورد یونی بوت LC و پچکورد استاندارد LC را در تصویر زیر نشان می دهیم.

کاربرد پچکورد های یونی بوت LC :

  • مرکز داده و پردازش اطلاعات
  • ساختمان های تجاری و اداری
  • شبکه های کامپوتری(Data Center) با تراکم متوسط و بالا
  • تکنولوژی FTTx

همانطور که گفتیم، پچکورد های یونی بوت LC مخصوصاً برای مراکز داده با تراکم متوسط و بالا حیاتی هستند، بنابراین ما دقیقاً میخواهیم بدانیم با نصب پچکورد یونیبوت LC چه سودی میبریم؟

کاهش تراکم کابل

پچ کورد یونی بوت LC در مقایسه با پچ کوردهای استاندارد LC دابلکس، تعداد کابل ها را تا 50 درصد کاهش می دهد. بنابراین فضای مورد نیاز کابل کشی را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد و به طور طبیعی احتمال تراکم کابل در مراکز داده را کاهش داد.

قابلیت تغییر قطبیت

تغییر قطبیت یک کابل پچ کورد دابلکس استاندارد LC ممکن است برای بسیاری از اپراتورهای مرکز داده آزاردهنده باشد، به خصوص زمانی که سیستم کابل کشی با چگالی بالا وجود دارد. این یک کار وقت گیر و انرژی بر است زیرا برخی از اشتباهات جزئی می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود. با این حال، با پچ کورد یونی بوت LC جایگزینی قطبیت می تواند بسیار آسان تر باشد، (حتی بدون استفاده از هیچ ابزار اضافی).

از نظر انواع مختلف پچ کورد های یونی بوت LC، مراحل برگشت قطبیت ممکن است متفاوت باشد. ما فقط دو مورد پرکاربرد را به صورت زیر نشان می دهیم.