پچ کورد فیبرنوری چیست؟

پچ کورد فیبرنوری در واقع یک کابل فیبر نوری در متراژی مشخص بوده که در قسمت ابتدا و انتهایی دو کانکتور فیبر نوری قرار گرفته است.

پچ کوردها دارای یک الیاف شیشه ای هستند و قادرند تا ارسال داده ها را با سرعت بسیار بالا و دریافت کم ترین نویز به مقصد برسانند. تفاوت بین پچکورد فیبر نوری و پیگتیل این است که در پیگتیل فیبر نوری فقط یک طرف کانکتور قرار دارد.

پچ کورد فیبرنوری

پچ کورد فیبر نوری = کانکتور فیبر نوری + کابل فیبر نوری + کانکتور فیبر نوری

طبقه بندی پچکورد فیبر نوری می تواند بر اساس تعداد کورها ، اتصالات فیبر ، رسانه انتقال ، محیط برنامه و غیره باشد.

انواع پچ کورد فیبر نوری

١- پچ کورد فیبرنوری سینگل مد: رنگ روکش کابل زرد است و محل اتصال و محافظ آن آبی است و فاصله انتقال طولانی تر است. شامل G652D ، G657A

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری سینگل مد این لینک را کلیک کنید.

٢- پچ کورد فیبر نوری مالتی مد: این نوع از پچ کورد های فیبر نوری معمولا به رنگ نارنجی نشان داده شده اند و محل اتصال و محافظ آن بژ یا مشکی است و فاصله انتقال کوتاهتر است. پچ‌کورد فیبر نوری مالتی مد براساس پهنا و طول باند به چهار گروه

٥٠/١٢٥ ، ٦٢.٥/١٢٥ ، (٥٠/١٢٥) OM3، (٥٠/١٢٥) OM4 تقسیم می شوند.

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری مالتی مد این لینک را کلیک کنید.

انواع پچکورد بر اساس کانکتورهای دو طرف آن:

پچ کورد فیبرنوری را می توان به انواع پچ کورد فیبر نوری FC ، پچ کورد فیبر نوری SC ، پچ کورد فیبر نوری ST ، پچ کورد فیبر نوری LC ، پچ کورد فیبر نوری MTRJ ، پچ کورد فیبر نوری MPO ، پچ کورد فیبر نوری MU ، پچ کورد فیبر نوری SMA ، پچ کورد فیبر نوری E2000 ، پچ کورد فیبر نوری DIN4 ، پچ کورد فیبر نوری D4 و غیره تقسیم کرد.

رایج ترین پچ کورد های فیبر نوری

١- پچ کورد فیبرنوری نوع FC: سر آن فلزی است و بصورت پیچی می باشد. و به طور کلی در ODF ها استفاده می شود.

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری FC-FC سینگل مد این لینک را کلیک کنید.

پچ کورد فیبرنوری

٢- پچ کورد فیبرنوری نوع SC: استفاده از کانکتور SC در پچ کورد ها با خصوصیات خاصی که دارد می تواند مزایای به همراه داشته باشد.

ویژگی هایی مانند دارای قفل، کم هزینه بودن، سادگی ساختار، دوام بالا، فرول سرامیکی برای اتصال دقیق، نوع فشار و کشش، مناسب برای ۱۰۰ چرخه ی اتصال و … باعث شده تا استفاده از این تجهیزات در شبکه بسیار پر کاربرد باشد. (بیشترین استفاده در سوئیچ روتر)

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری SC-SC سینگل مد این لینک را کلیک کنید.

پچ کورد فیبرنوری

٣- پچ کورد فیبرنوری نوع ST: از ویژگی های این محصول می توان به قطر فرول ۲.۵ میلی متری، فرول طولانی برای نگه داشتن فنر، نوک صاف و مستقیم، ۵۰۰ بار ورود و خروج برای مدیریت توان در شبکه و … اشاره نمود.

این نوع پچ کورد ها از نمونه های قدیمی هستند اما هنوز هم در شبکه های محلی و برای اتصالات 10Base-F استفاده می شود. (معمولاً در فریم سیم کشی فیبر استفاده می شود)

از دیگر انواع کانکتور که در دسته بندی پچ کورد های فیبر نوری تاثیر گذار است می توان به کانکتور FC ، MTRJ ، E2000 و … اشاره نمود که هر کدام دارای ویژگی های خاصی می باشند.

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری ST-ST مالتی مد این لینک را کلیک کنید.

پچ کورد فیبرنوری

٤-  پچ کورد فیبرنوری LC: این نوع از تجهیزات کابل نوری به دلیل استفاده شدن از کانکتور LC در این دسته بندی قرار گرفته است.

از ویژگی های مختلف کانکتور LC می توان به سبک ساختار فشار و چفت شدن، بدنه ی پلاستیکی، اندازه ی ۱.۲۵میلیمتری و جنس سرامیکی اشاره نمود.

به توجه به فرم کوچک و البته ابعاد کمی که در فضای محیط توسط کانکتور LC اشغال می شود، می توان این نوع از تجهیزات فیبر نوری را یکی از محبوب ترین پچ کورد ها دانست. (اغلب توسط روترها استفاده می شود)

جهت کسب اطلاع از قیمت پچکورد فیبرنوری LC-LC مالتی مد این لینک را کلیک کنید.

پچ کورد فیبرنوری

کاربرد پچ کورد های فیبرنوری

  • شبکه های مخابراتی
  • شبکه های فیبر کامپیوتری
  • تجهیزات تست فیبر
  • اتاق های ارتباطی
  • FTTH (فیبر به خانه)
  • LAN (شبکه محلی)
  • FOS (سنسور فیبر نوری)
  • سیستم ارتباطی فیبر نوری